
عده ای از بازاریابان ممکن است که از سمت مشتری با جمله ی« روی پیشنهادتان فکر میکنم » مواجه شوند بنابراین در آن لحظه کمی عصبانی میشوند،در صورتی که این حق مشتری است که در مورد چیزی که قرار است بابت آن پول بدهد کمی فکر کند و دو جواب بیشتر ندارد :می خرم یا نمی خرم! پس فروشنده باید آرام باشد و با دیدی مثبت به این جمله نگاه کنند.
فروشندگان با شنیدن چنین جمله ای باید باتوجه به حالت بیان مشتری بفهمند که مشتری خریدار است یا خیر و اگر خریدار نبود نظر اورا بپذیرند و با دلایلی منطقی مشتری را تشویق به خرید کرده و نظر او را تغییر دهند،به مشتری فرصت دهند که فکر کند و با سنجیدن و بالا و پایین نمودن شرایط خریدی قاطعانه انجام دهند.
به مشتری تان میدان بدهید و حق انتخاب و فرصت تصمیم گیری! مشتری نباید احساس کند تحت فشار است و باید هرچه سریع تر به نتیجه برسد. نباید حس کند که شما دارید به هر دری میزنید تا جواب مثبت را از او بگیرید. این یعنی منفعت طلبیِ زننده و ناخوشایند و اینکه دارید به او القاء می کنید که تنها چیزی که برای شما اهمیت دارد پول اوست، نه منافع او. او از شما به عنوان مشاور و فروشنده ی معتمد و مطمئن انتظار دارد که در هر شرایطی منافع او را در نظر بگیرید و محصولی را به او معرفی کنید و بفروشید که واقعاً متناسب با نیازهای او باشد. در غیر این صورت، هم مشتری را بی اعتماد میکنید و هم دارید سرمایه گذاری کوتاه مدتی می کنید که فقط ممکن است همین یک بار برایتان سود داشته باشد.
از آنجا که خریدار دچار شک و تردید است سعی کنید او را هنگام خرید راهنمایی کنید تا در تصمیم گیری تسریع کند،مشتری شما صاحب کسب و کار شماست بنابراین خودتان را به جای او بگذارید،چراکه مشتریان قبل از هرچیز خریدار ارزش و احترام هستند.با این وجود فروشنده باید رفتاری مناسب از خود نشان داده و ذهنیتی خوب برای مشتری ایجاد نماید تا مشتری از بازگشت دوباره صرف نظر نکند.
درباره :
آموزش و اخبار ,
حق با مشتری است ,
امتياز : |
|
نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 5 |
|
برچسب ها :
مشتری مداری ,
مشتری ,
خریدار ,
حق با مشتری ,
ucity.ir ,
فروشگاه آنلاین ,
طراحی سایت ,
بازديد : 711